Mar 19, 2010

Product review, meg minden más

2010. március 19.
Fekszem az ágyamban, de még nem sikerült elaludnom. Az ablak nyitva, fűtés nullán (már november vége óta), mégis meleg van. Szomjas vagyok, a napi rohanásban valahogy sokszor kimarad az ivás.
Ma egy csomót rajzoltam AutoCAD-ben, a 2. gépszerkesztés házi három műhelyrajza és az egyik összeállítási rajza meg is van nagyjából, már "csak" egy fogantyúfelerősítést kell megrajzolnom. Ez viszont elég sok idő, s lehet, hogy nem leszek kész vele hétfőig, amikor is le kéne adnom...
Ezen kívül nem sokat csináltam a mai nap folyamán, késő délutánra így is teljesen kifáradtam, s fájt mindenem.
Még le szeretném írni pár termékről az első benyomásaimat ide, aztán megpróbálok végre elaludni.

Gravity
iPhone-ra rengeteg jobbnál jobb Twitter kliens van, beleértve egy csomó ingyenes szoftvert is. És van Foursquare is, meg minden nyalánkság. De iPhone-om nincs, egy Nokia N95-öt nyúzok pár jópár éve. És erre az undorító Symbian cuccra (az eléggé használhatatlan és megbízhatatlan TweetS60-n kívül) csak a Gravity nevű szoftver létezik, mely demó verziója 10 napig használható, azután kétezer forint, meg hetven fillér. És ez elég sok pénz egy Twitter kliensért...
Egyébként a felület gyönyörű, viszonylag jól használható, tetszik. De drága, ezért valószínűleg nem tartom meg.
Segítségével minden esetre sikerült végre egy check-in-t végrehajtanom Foursquare-en, s megkaptam az első badge-emet. Hurrá.

Apple Wireless Keyboard
Az iDealer jóvoltából sikerült szereznem egy Apple Wireless Keyboard-ot, US kiosztással, kicsivel (~3000 Ft) a Magyarországi ár alatt. Mivel Amerikában esett egy zsák hó, meg ilyesmi, ezért elég lassan érkezett meg (<1 hónap), de akkor is megérte várni, mert normális alakú Enter van rajta, s ilyet Magyarországon nem lehet szerezni (lásd az előző post végét).
Már a doboza is gyönyörű, alig bírtam ki a 4-es villamoson (Nyugati pályaudvar -> Petőfi híd), hogy ne bontsam fel és forgassam körbe. Az első reakcióm egyébként az volt, hogy ez valami nagyon kicsi doboz, furcsálltam, hogy ebben benne lenne egy billentyűzet.
Ezen kívül már a hét elején beszereztem egy iSkin ProTouch átlátszó billentyűzetvédőt is, hogy rögtön kibontás után rá tudjam applikálni a billentyűzetre.
Itthon aztán gyors kibontottam, ráraktam az iSkin-t, s bekapcsoltam. A Hackintosh-ommal sikeresen pároztattam, aztán kétszer újra kellett indítani a gépet, s már tökéletesen működött is.
Az iSkin-ről az első benyomásaim elég negatívak voltak, kicsit fura volt a tapintása, s nem mindenhol illeszkedett úgy, ahogy kellett volna -- de pár óra használat után már kevesebb volt vele a probléma, remélhetőleg pár nap alatt tökéletesen "ráragad" majd. Ha nem, akkor is marad, hogy szép maradjon a billentyűzetem. :)
A billentyűzet maga pedig.. csodálatos. :) Egyszerűen gyönyörű, akárhányszor ránézek (általában a monitort nézem, ritkán tekintek le), boldoggá tesz. :)
Szerintem még fele akkora sincs, mint a Logitech G15-öm, de az A betű bal oldalától az Enter jobb oldaláig mégis kb. ugyanakkora. Végre van hely az asztalomon, a monitor és a billentyűzet mellett simán elfér egy A4-es lap. Sőt, akár több is. Ez eddig elképzelhetetlen volt, mindig be kellett dobni a G15-öt az ablakba, ha kellett a hely.
A G15 egyébként nem hiányzik: a makró billentyűket kb. sohasem használtam, az LCD kijelzőt sem nagyon, háttérvilágításra sincs nagy szükségem (bár néha azért az jól jön). Egyszer próbáltam megnyomni a Del billentyűt, de nem volt, ez kicsit meglepett, de hozzászokom majd gyorsan. :) (egyébként fn+delete-el lehet forward delete-elni)
A Bluetooth kapcsolat eddig tökéletesnek tűnik, nem volt egy betűkimaradás sem, nem szakadt meg egyszer sem.
Az asztalom sokkal clutter-free-bb lett, rengeteg hely szabadult fel, s nagyon szép látványt nyújt az új billentyűzet.
Kicsit drágállom, de összességében úgy érzem, megérte, s nagyon örülök neki. Már csak egy Magic Mouse kéne mellé a Logitech MX Revolution helyett, de ebben a félévben az már tuti nem fér be a keretbe.

Holnap délután majd jól megformázom ezt a post-ot, meg kiegészítem talán itt-ott. Most pedig iszom egyet, majd alusz. Jó éjszakát. :) (done. :P)

No comments: